Jag och mina vänner reser på träningsresa, kanske vartannat år eller så beroende på hur tiden fungerar för alla. Senaste åren har vi varit på Mallorca runt Soller och vandrat i bergen, men även deltagit i några yogapass. Det är en gruppresa som arrangeras av några svenskar som bor på ön. När man har varit kring de här trakterna är det lätt att få upp tanken att vilja bosätta sig på ön en längre tid som ett andra hem. Jag skulle behöva ett andra hem, har redan börjat att titta mig om efter en lämplig mäklare se länk. Just nu är det bara en dröm med tanke på den situation vi lever i, men drömmar kan också bli sanna. Jag passade på att göra en mallorcansk drink häromdagen på en picknick som vi kunde arrangera utomhus med några av mina vänner från träningsresan. Vad gör man inte för att lätta upp stämningen! Här kommer dagens drinktips, Lemon Mojito baserad på citron, socker, sodavatten och ljus rom.